מרכז בינו פותח את שעריו לשנת תשפ"ד

וזו הזדמנות להבין מה מיוחד כל כך במכון הירושלמי הזה, שהוציא תחתיו כבר מאות בוגרים. עם פתיחת ההרשמה במרכז בינו לשנת לימודים נוספת, נפגשנו עם הרב אליהו עובדיה ונעמה ניימן, מנהלי המרכז.

הרב אליהו עובדיה, נשוי ואב לארבעה ילדים. למד בישיבת הכותל וישיבת מרכז הרב ומאחוריו קרוב ל40 שנה בעשיה חינוכית. מכהן כראש כולל "דרך פנימה" ומלמד בבית הרמח"ל פנימיות וחסידות.

נעמה ניימן, נשואה ואם ל12 ילדים. בוגרת הכשרות טיפוליות מגוונות, מטפלת ב Bicom, רפואת תדרים. למעלה מ 26 שנים במרפאתה, "רפואה שלמה". עם רקורד של מאות טיפולים. מעבירה קורסים וסדנאות למודעות.

נחזור רגע אל ההתחלה, למה הקמתם את בינו?

מרכז בינו קיים בירושלים חמש שנים, ויש לנו כבר מעל 400 בוגרים ובוגרות. המקום הוקם בגלל ההבנה שהרבה אנשים לומדים שיטות ודרכים לטיפול אבל לא מתחברים לדברים. זה יוצר בלבול. "לימודים כמו אקמולי" שמהווים טיפול זמני, אבל לא נותנים מענה עמוק. ראינו בכך חסך משמעותי ויצאנו לדרך. הקמנו את מרכז בינו כשהמטרה שלו לשנות את התפיסה באופן מהותי, כדי שהדברים יתחברו ויחלחלו פנימה. באופן הזה לא משנה באיזו שיטת טיפול אתה בוחר לעבוד. ברגע שהיסודות נהירים לך, תבחר בכל דרך שתוביל לשם. הדרך היא רק האמצעי להגיע לריפוי. 

בייסוד המכון היתה מחשבה שאנשים בעלי השפעה כמו אנשי חינוך, יועצים, מטפלים, בעלי משפחות, ילמדו את התוכנית ויהיו בעלי כלים ויכולת נתינה עוד יותר גדולה מול תלמידיהם וילדיהם.

רוצים להכיר את בינו בהיכרות אישית? בואו לכנס שלנו!
כל הפרטים נמצאים כאן >>>>

מה יש בתוכנית לימודים?

הלימודים מגוונים וכוללים לימוד רוחני מעמיק והורדת הידע הגבוה לידע מעשי. ידע המאפשר לטפל בעצמנו ובאחרים. ישנם לימודי תזונה ופרחי בך ככלים מעשיים המשולבים בטיפול. הבנת המבנה הרוחני, דרך השפעת השפע, ושימוש בידע הזה באופן מעשי בטיפול.

הרב אליהו מדגיש: מדובר בשינוי בנפש, זה לא רק ריפוי. יש כאן דרך שמראה כיצד להכיל את עצמך. ומתוך הערכה, הגדלה והעצמה אתה יכול לפרגן לעצמך. לדעת לא לשפוט. זה משליך על כל מערכות היחסים, קודם כל בין אדם לעצמו, אבל גם על המערכות הסובבות אותו כמו המשפחה והתלמידים. התלמידים שלנו מבינים שכל אחד הוא גילוי ה'. ואם אדם לא שופט ולא מבקר, אז הוא גם לא חוסם את השפע שצריך להגיע אליו מריבונו של עולם.

איך חלוקת העבודה ביניכם? אתם מעבירים את אותם הנושאים?

לא, יש חלוקה ברורה. הרב אליהו מלמד את הצד הרוחני, פנימי,"השורש". ואילו נעמה משלבת את החסידות יחד עם הניסיון הטיפולי שרכשה במשך השנים בקליניקה.

נעמה, תוכלי לשתף בחוויות של תלמידים בעקבות הלימוד?

קודם כל אני יכולה לשתף מהחוויה שלי, ברגע שהכנסנו את התודעה הזו לבית היה שינוי משמעותי. אם בעבר היו ריצות לקופ"ח עם הילד החולה התורן, וקבלת אנטיביוטיקה, כמו שקורה בכל בית נורמלי… עברנו למצב שכששואלים את הילד מה שם רופא המשפחה שלו, הוא לא מכיר, כי ב"ה הוא לא נעזר בשירותיו. וזה דבר שגרם לי להבין כמה דרך החיים הזו משמעותית עבור כל משפחה, והיא בשורה של ממש.

הייתה תלמידה רווקה שסיפרה לי שקשה לה ללכת לחתונות ולאירועים משפחתיים. כולם מסתכלים ואומרים לה "בקרוב אצלך". ואחרי הלימוד בבינו היא סיפרה לי שהייתה חתונה של בת דודה שלה שקטנה ממנה בעשר שנים, והיא הלכה לחתונה. בעבר כשהלכה זה היה 'כמי שכפאו שד', לא עושה כלום ורק עומדת מהצד כל הזמן. והפעם, היא מספרת שרקדה עם כולם, נהנתה מהשמחה ואפילו ישבה עם הדודות. כשהן אמרו לה (כרגיל…) "בקרוב אצלך", היא ענתה "אמן!". זה לא הפריע לה. זה היה מדהים, כי זה הראה את השחרור שלה. ברגע שהיא הרגישה טוב עם עצמה, היא לקחה את האמירות שלהן באהבה, בשמחה ובהבנה שאכפת להן ממנה. ולא בתחושה שהן רוצות ח"ו להציק לה.

רוצים להפגש ולשמוע פנים אל פנים? בואו לכנס שלנו!
כל הפרטים בלחיצה כאן >>>>

הרב אליהו, תוכל לפרט על הצד הרוחני?

אני יהודי פשוט שלמד ומלמד, ומשלב את הפנימיות והחסידות. בלימוד תורה שאני מלמד אני מנסה להראות איך הדברים יורדים לחיים. הלימודים בבינו מביאים את התלמיד אל מודעות עצמית, אלוקית ולבסוף אל המודעות הטבעית. וכך תלמיד, אחרי שלמד שנה א', מבין איך לחיות את הרמה הרוחנית בצד המעשי. הוא לומד איך להשתמש בדרך הטיפולית "בינו" תוך כדי שנה ב'. כי כשאתה מטופל ומתחבר למהות שלך, תוכל גם לטפל באחרים באופן מיטבי. אפשר אפילו להתפרנס מזה, מי שחי את 'הכתר' (גילוי ה'), הוא בעצם צינור נקי שדרכו ה' מטפל.

זהו ניגון שמוציא מהתפיסה הגלותית של שחור לבן. אותה תפיסה שקיבלנו עם עץ הדעת – טוב ורע. ואילו הניגון הגאולי שכאן, הוא מאפשר לאדם לגאול את עצמו וממילא גם את הסביבה שלו. כולם יצטרכו או יבקשו זאת בעתיד. הלימוד הזה הוא משנה חיים לכולם ומאפשר לאדם להיות מטפל. גם אנשים שלא מוצאים את מקומם, ונמצאים במסע חיפוש, הלימוד בבינו טוב עבורם. 

אז איך אתם רואים את השליחות שלכם במקום הזה?

הרב אליהו עונה: לשנות תודעה על מנת לחיות בחיים של שמחה, לגאול את עצמנו מהגלות המצמצמת. ונעמה מוסיפה: אני מרגישה שהשליחות שלי היא לחבר אנשים למהות שלהם. ללמד אנשים איך אפשר לחיות בשקט, שלווה ושמחה. לדעת לאהוב את עצמם. לחיות את הפוטנציאל שלהם האינסופי, ולהפתח לשפע אינסופי. זה מדהים לראות כל אחד שמגיע לזה, כמה אור זה נותן לעצמו וגם לסביבה.

תרצו לשמוע עוד פרטים על תוכנית הלימודים?
השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם  >>>>