לבנות שרוצות להתחתן!- תהליך 40 יום לאהבת אמת בהנחיית הרבנית רחל בזק- נכדתו של הרב מרדכי אליהו זצוק"ל

את הרבנית רחל בזק כמעט כל אשה דתיה כבר מכירה כיום. אם את לא אחת מאלפי הנשים שצופות בשיעור השבועי שמוקרן בערוץ היוטיוב של הרבנית מדי שלישי, או שאת לא אחת מהשותפות לחבורת עבודת ה' שהקימה הרבנית רחל – אז זה הזמן להכיר.

הרבנית רחל בזק (39), נשואה לרב בצלאל בזק, רב קהילת בעלי תשובה בנתניה, ואמא לשמונה. הרבנית היא בתו של הרב שמואל אליהו שליט"א, וכמובן גם נכדה של הרב מרדכי אליהו זצ"ל.

הרבנית מספרת שהשנים שבהם גדלה כילדה בביתו של הסבא הנערץ מאוד נוכחים בחייה, מלווים אותה, ומהווים את מקור ההשראה לכל הפעילות הגדולה שהיא עושה. אביה, הרב שמואל אליהו שליט"א, הוא המורה דרך שלה לכל אורך הדרך, וממנו היא למדה ועדיין לומדת תורה, תורה גדולה שמהווה מקור להשראה וריפוי נפשי לנשים רבות ומגוונות.

 למפגש זום הכרות עם הרבנית רחל בזק ועם תוכנית לווי לרווקות\ פנויות לחצי כאן 

אלפי נשים בשיעור השבועי

הרבנית למדה הוראה, ייעוץ חינוכי, וטיפול אישי, וזוגי פרטני. לפני שנתיים וחצי השיעור המקומי שהיא העבירה בנתניה עבר לאינטרנט, בעקבות מגבלות הקורונה, ומשם הכל התקדם במהירות מדהימה. על פי הנחיה של אביה, הרב שמואל אליהו, היא עזבה את העבודה בייעוץ חינוכי, והתמסרה רק להפצת תורה לנשים.

 "מרגע שהשיעור יצא לאוויר העולם ונפתח לקהל הרחב", מספרת הרבנית "גליתי עוד כמה אלפי אחיות ונשמות שהתורה הזו מדבר אליהן, אני רואה איך כל הנשמות שקשורות לתורה הזו, פשוט מתמגנטות אליה". 

 

כיום יש בשיעור השבועי אלפי נשים מהארץ ומהעולם, מכל סוגי הקשת הישראלית: מסורתיות, (כאלו שקוראות לעצמן) חילוניות, דתיות סרוגות, חרד"ליות, חרדיות, ונשים מקהילות חסידיות, שעבורם גם נפתח קו טלפוני לשמיעת השיעור לנשים שאין להם גישה לאינטרנט. 

"אני פוגשת נשים ומגלה שהתורה הזו מדברת אל נשים מכל הסוגים ומכל הגילים, החל מילדות בנות 15 ועד לסבתא בת 83 – יש משהו בתורה הזו שמדברת אל כולן".

התורה שהרבנית מעבירה היא ייחודית "זוהי תורה שיש בה את האור של הצדיק (הרב מרדכי אליהו זצ"ל), מביאה את הדרך שהוא חי בה, אבל עם הרבה כלים לנפש שאני מביאה מהקליניקה. כלים שעוזרים לרפא, לחיות חיים מלאי חיים וכוחות ושמחה וחירות" מסבירה רחל.

 

החבורה: קשר של נשמות וקומה נוספת

"בנוסף לשיעור השבועי הרגשתי ביקוש גדול לקליניקה. במצב הזה מקובל להעלות את המחיר, אבל לא רציתי בכך, מכייון שהשליחות שלי היא להגיע לכל אשה הזוקקה לאור וחיבוק לקבל זאת – אז חיפשתי דרך אחרת, שבה אוכל לתת לנשים את התועלת שבטיפול בקליניקה ככל האפשר, באופן שיוכל לגעת ולסייע לנשים רבות ככל האפשר". גם כאן, הרבנית התייעצה עם אבא שלה, שיעץ לה לפתוח חבורה לנשים: "הרעיון של חבורה לנשים יונק מחבורת 'בני מחשבה טובה' של האדמו"ר מפיאסצנה זצ"ל, שאני מרגישה מחוברת אליו באופן מיוחד כבר מאז שאני ילדה. בנינו את החבורה על פי הכללים שהוא כתב בספרו 'בני מחשבה טובה', אלו הרלוונטי לנו כנשים, והקמנו חבורה של שותפות ושייכות רוחנית. כל מי שמצטרפת לחבורה הזו יודעת שהיא כבר לא לבד, החיבור הוא חיבור נשמתי, ושייכת לכל סוגי הנשים. 

בנוסף לחיבור הנשמתי, יש בחבורה גם קומה נוספת על מה שלומדים בשיעור השבועי. התהליך בחבורה הוא לא טיפול, וגם לא מחליף טיפול, אבל הוא נמסר בצורה של סדנה עם הדרכות מעשיות, באופן שמשפיע על התת מודע ונכנס לחיים". 

להאיר את התת מודע באור של העל-מודע

הרבנית מספרת שהתכנים שהיא מעבירה בחבורה, הם בעצם פיתוח של תורה שאבא שלה מלמד אותה מדי כמה שבועות, כשהם מצליחים לשבת וללמוד. התוכן הוא של פנימיות התורה, הנוגעת בעל-מודע של הנשמה שלנו, ביחד עם יישום וכלים סדנאיים מהקליניקה, החיבור של השניים גורם לשינוי חיובי בחיים של בנות החבורה הרבות המשתתפות בחבורה. רחל מסבירה: 

"אם השיעור השבועי הוא 'עץ הדעת' של ידיעות שכליות, אז הסדנה בחבורה הוא 'עץ החיים' זה מגיע עד החיים, ממלאים את התת-מודע באור של העל-מודע ונותנים לו לרפא ולשנות את התת מודע לטובה, באופן שגורם לשינוי בפועל בחיים שלנו".

והיא מרחיבה: "בעצם התת מודע הוא החלק שמשפיע על כל התנועות, המחשבות, הפרשנות והתגובות שלנו. התת מודע הוא כמו שדה אדמה שבו נרשמים כל חווית החיים שלנו עם הפרשניות שנתנו להם, והם מונחים שם בצורות של אמונות והנחות יסוד בחיים, שמבלי לשים לב אנחנו פועלים משם. לדוגמא, לכולנו יש את המחשבה: "אחרי הרע תמיד מגיע… רע", זו הנחת יסוד שאנחנו לוקחות איתנו עוד מהגירוש מגן עדן, והיא זו שמזמנת לנו כישלון ונפילה אחרי כל עליה. בסדנה למדנו שהאמת היא ש"אחרי כל טוב מגיע… עוד יותר טוב!". דוגמא נוספת: נשים רבות, חיות עם הנחת יסוד של "אני לבד", היא יכולה להיות סבתא בזוגיות נהדרת עם עשרות נכדים, אבל עדיין האמונה שלה כלפי עצמה היא "אני לבד". בחבורה שלנו למדנו איך לשחרר את תפיסות כאלו, ולהטמיע לתוכנו מסרים של חיובים מפנימיות התורה אל תוך התת מודע, לא מספיק "לדעת את זה", אלא להצליח "לחיות" את הידיעות הללו.

 למפגש זום הכרות עם הרבנית רחל בזק ועם תוכנית לווי לרווקות\ פנויות לחצי כאן 

כשהקמתי את החבורה -נחה עלי דעתי

עבור רחל, החבורה היא סוג של סגירת מעגל עוד מזמן הילדות:

"כילדה שחיה בבית של הרב מרדכי אליהו, ראיתי לאיזו קומת אדם אפשר להגיע". היא מספרת "אני עצמי שואפת להגיע לקומת אדם שכזו, ואני חושבת שאם הוא הצליח, כל אחת יכולה להצליח בכך. וזה מה שאני מעבירה בחבורה של נשים שלומדות לחיות באור של הצדיק".

"הרבה פעמים בחיי הרגשתי לא נח על כך ששפר מזלי לחיות בבית כזה, כאילו נולדתי עם כפית של זהב, כשמסביבי יש כל כך הרבה כאב של נשים שגדלו במקומות אחרים. כשפתחתי את החבורה נחה דעתי: הבנתי עבור מה זכיתי לכך, את השליחות שבזה, ואני מרגישה שאני יכולה להעביר לנשים את הכל, הם מוכנות ורוצות לשמוע הכל, וגם מצליחות ב"ה, הזוגיות שלהם משתנה, והחיים שלהם משתנים לטובה, ברוך השם".

 

אהובה ללא תנאי, בעליונים ובתחתונים

איך זה לחיות בבית של הרב מרדכי אליהו זצ"ל:

"לחיות בבית של הרב אליהו זה מרחב, מקום שבו את אהובה ללא תנאי, אפס ביקורת היתה בבית של הרב אליהו ובכל התורה שלו, למרות שהיה הרבה על מה לבקר אותנו. הגישה היא שאת אהובה תמיד בעליונים ובתחתונים, איך שאת. כילדה זה היה לי טבעי התפיסה הזו, אבל כשגדלתי ופגשתי נשים רבות הבנתי שבעולם התפיסה הזו היא לא דבר פשוט. גם כיום הרבה מדברים על אהבה ללא תנאי ויודעים את זה בשכל שלהם, אבל אצל הרב מרדכי אליהו זה היה חוויה של חיים, חווינו את זה בבית בצורה פשוטה, הוא פשוט לא ראה את החסרונות שלנו, זה לא עניין אותו, הוא ראה את הנשמה שלנו, ואליה הוא התייחס.

כשאת גדלה ככה, נעשה תהליך של העברה בריא, וגם היחס להקב"ה הוא נעשה מלא באהבה ואמון. כי באופן טבעי יש תהליך של העברה, ואיך שאת תופסת את אבא שלך, ככה את תתפסי את אבא שבשמיים. 

 

"לכל מה שהגעתי – בזכותך הגעתי"

אני שואל את הרבנית רחל בזק על הבשורה המיוחדת של הרב מרדכי אליהו זצ"ל לנשים בדורנו, והיא משיבה:

"הרב נתן הרבה מקום של כבוד לאשה, גם בחיים שלו. בבית היה ידוע שסבתא שתחיה – 'על פיה ישק דבר', היא המלכה של הבית. בכל האירועים הכי מכובדים, אפשר לראות איך סבתא שלי עומדת לידו, זה מראה מיוחד, לא רואים זאת אצל רבנים ואדמו"רים אחרים. ובכלל, תמיד הוא קרא לה והתיעץ בה, והוא הכיר לה טובה עד יומו האחרון. בימים האחרונים של החיים שלו הוא כתב לה: "לכל מה שהגעתי בזכותך הגעתי". זה פתק שלא יוצא לי מהלב, אבל גם בלי שהוא היה כותב את זה, הרגשנו את זה כל החיים. בעיני הרב אליהו, האשה היא מגלמת את השכינה והיא מקור הברכה של הבית כולו. לכן הבעל צריך לדאוג לה ולפנק אותה. לא רק הבעל צריך לדעת את זה, בראש ובראשונה האשה עצמה צריכה לדעת שהיא השכינה ומקור הברכה שבבית, לכבד את עצמה".

 

אין דבר כזה לפגוע באשה!

הרבנית ממשיכה ומסבירה איך הדברים המשיכו ועברו גם הלאה לאביה, הרב שמואל אליהו שליט"א:

"היחס הזה של כבוד לאשה עבר גם למור אבי שיחיה, שכל החיים ראיתי איך הוא מכבד את אמא. אם תשימו לב תראו שבכל האירועים הגדולים שהוא עושה – תמיד הוא דואג שיהיה מקום מרווח ומרחב ענק לנשים לרקוד ולשמוח. בעיניו שמחה זה להיות דו זכר ונקבה, רק כך יש השראת שכינה.

אני חושבת שגם המקום שאבא שלי נהיה ידוע כזה שמגן על נשים, דואג שלא יפגעו בהן, ושייעשה דין עם הפוגעים בהן – נובע מאותו מקום של כבוד גדול לאשה שקיבלנו מסבא. מבחינתו אין דבר כזה לפגוע באשה, לא יקום ולא יהיה, גם אם מול עומדת דמות מאד מכובדת וגדולה. אני רואה איך מור אבי פועל כל הזמן לזקוף לנשים את הקומה לברך אותן לשמח אותן. 

כשגדלתי ושמעתי על תנועות פמיניסטיות לקידום מעמד האישה, לא הבנתי למה צריך לדאוג לה, יש לה את המעמד הכי מכובד, זה היה כל כך פשוט בבית. 

 

כאב גדול, גדול מאד

אני שואל את הרבנית על בעיית הרווקות והיא משיבה לי בכאב:

המציאות של בחורות רווקות רבות, לא היתה בעבר, זה מציאות כואבת ממש. האמת היא שכל העניין של הזוגיות – הכניסה לזוגיות, בתוך הזוגיות והיציאה מזוגיות – יש שם כאב גדול מאד. זו לא בעיה פרטית בלבד של אף אחת, זה משקף לנו סיפור גדול יותר של הזוגיות של קב"ה ושכינתיה, של עם ישראל והקב"ה.

 למפגש זום הכרות עם הרבנית רחל בזק ועם תוכנית לווי לרווקות\ פנויות לחצי כאן 

אז מה קרה בדור זה?

בעבר, האבא היה קובע לבחורה עם מי להתחתן, והמרחב הזוגי היה יותר קיומי, כדי לשרוד ולחיות. כיום, ברוך ה', הבקשה היא שהמרחב הזוגי יהיה מרחב של חברות שמרפא את הנפש, ולכן צריך תהליך ומסע פנימי ובחירה חופשית.
הרב מרדכי אליהו זצ"ל היה אומר: "יש אנשים שמברכים 'שיהיה לך זווג משורש נשמתך' – האמת היא שאין דבר כזה,
הנשמות כולן מורכבות מבחינות שונות, ויש יותר מחתן אחד פוטנציאלי שיכול להתרים לנשמתך.
לא צריך לחפש את הדיוק של 'שורש נשמתך', במקום זה צריך לחפש את הרצון".
הרב אליהו היה אומר ש"הרצון עושה זיווג" – אם מצאת מישהו שאת רוצה אותו והוא רוצה אותך – אז מתרחש זווג בנשמות גם כן.

40 יום של מדיטציה

"עוד כאב שאני מרגישה ברווקות היא, שפעמים רבות יש לבחורה קושי לפתח מעגל של קשר נוסף בתוך החיים שלה. בפעמים רבות, זה נובע מכך שיש איזה קושי או כאב במערכת היחסים עם ההורים, מה שגורם לתת מודע שלא לאפשר להיכנס לזוגיות ולתקיעות בתחום. אני רואה את זה הרבה בקליניקה, וזו הסיבה שהחלטתי לעשות את פרויקט ה-40 יום לבחורות רווקות.

 

מהסיבה זו החלטתי להתחיל לעשות ליווי של 40 יום לבחורות רווקות. המספר 40 הוא מספר של יצירת משהו רוחני, של המטעה עד התת מודע. יש 40 יום ליצירת הוולד, וארבעים יום שמשה רבנו נמצא בהר סיני עד שהוא מוריד לנו את התורה. 

באופן כללי, רווקות עושות הרבה 40 יום. 40 יום של חיזוק בהלכות שונות, בתפילות מיוחדות ועוד. 

אני מציעה לעשות 40 יום של ליווי והטמעה של מסרים ואור מרפא של ה' עד לשכבת התת-מודע.

כל מי שתיכנס לתכנית תקבל מד יום הקלטה של הנחיה (מדיטציה) שתעזור לה לעבור תהליך של שחרור חסימות,
ריפוי הקשר עם ההורים. בניית הדימוי העצמי, גילוי האני,
שינוי תפיסה על גברים, חידוש תפיסת על החיים, בהירות לב, להפוך את האמונה להיות בהירה וחזקה, בע"ה.
אין לי יכולת לקבל יותר בחורות לטיפול פרטני כדי לעזור להם, ואני מאד רוצה שהרווקות יתחתנו, אז זה מה שאני יכולה להעניק להם, באהבה.

 למפגש זום היכרות עם השיטה של הרבנית רחל בזק לרווקות לחצו כאן 

 

אחותי היקרה

לסיום, אני מבקש מהרבנית להעביר מסר לבחורה רווקה בת 30 שרוצה להתחתן:

"אחותי היקרה, את אחות שלי ואני אוהבת אותך ואני מרגישה את הלבד שלך, את הכאב שלך ואת חוסר האונים, את התקווה שעולה ויורדת ואת האכזבות שמתלוות לה. אני מרגישה את התפילה שלך את הזעקה שלך ואת ההשתוקקות שלך. את הבקשה הלגיטמית שלך לחבר לחיים, למקום שצריך חיבוק ורוצה עטיפה והגנה, המקום שרוצה להרגיש שייכת למשהו, שרוצה בית.

אני רוצה להגיד לך שאני מאמינה באמונה שלמה שאת תתחתני. אני מאמינה שרצון ה' שתתחתני. אין לי ספק בזה. 

אני רק צריכה שגם את תאמיני בזה, אני רוצה לעזור לך שלא יהיה לך שום חסימה,
לא בדעת ולא בגוף שתפריע לך להגיע לחלום הזה. כי כשהאמונה ברורה בהירה ובוהקת, אז השפע יורד
.

וכדי להגיע לבהירות הזו שאת תשיגי את מה שמגיע לך,
שתזכי להתחתן כמו שאת רוצה באמת עם בחור טוב ממשפחה טובה שימלא את ליבך,
אנחנו צריכות לשחרר ולראות דברים שמפריעים לזה, כמו אולי פחד ממגע גופני, פחד מלהגיע לאינטימיות, פחד מגברים ועוד.
לפעמים זה נובע מדברים שראית אצל אבא שלך, אולי מחשבה שאני לא ראויה,
אולי מחשבה שאני לא יפה מספיק, כל מיני מחשבות, שצריך פשוט לנקות אותם
ולהגיע עד לשכבה הכי עמוקה של הילדה בתוכך, לתת לה חיבוק מאד מאד עמוק, וריפוי. ומשם לפתוח ולפתוח, כי איפה שאת תהיי מונחת בלב ובדעת שלך,  זה מה שיגיע אליך בחיים.

הרבה פעמים כבר אמרת "אני רוצה לגמרי, אני שם" אבל זה יכול להיות רק דיבורים של מודע, מבחוץ, אך בעומק יש דיבור פנימי שממאן ומפחד להתחתן. לפעמים יש פער בין הדיבור החיצוני שלנו שאנחנו מודעות אליו לדיבור הפנימי שלנו שאנחנו מרגישות אותו עמוק בלב. את מוזמנת להצטרף אלי לליווי הזה של ה-40 יום, ולשחרר את הדיבור הפנימי, באופן שירפא לך את הלב, וימשוך אלייך את מה שאת רוצה כל כך".

 האם ניתן להצטרף למסע של 40 יום ליצירת אהבה לחבורה?

בטח.

ההצטרפות למסע מתחילה עכשיו (ובכל זמן שתצטרפי) והיא במחיר מסובסד מאוד עבור כל בת ישראל

שמצפה כבר לישועה שלה.

ניתן להצטרף למפגש ותהליך עוצמתי למתחתנות (רווקות\ פנויות) כדי להתחיל מסע 40 יום לאהבה כאן

לסיום?

אחותי האהובה, המלכה, היפה- אל תאשימי את עצמך בכלום ממה שתוקע אותך עד עכשיו

אנו נמצאים בדור בו אנו זקוקות יותר מכל- לאהבה, חיבוק, ריפי, והבראת הקשר.

הבראת הקשר שלנו עם עצמינו ולאחר מכן עם הסובבים אותנו 

את מוזמנת באהבה לשידור הכירות עם הרבנית רחל בזק להתחלת המסע לאהבה שלך- 

הצטרפי ללא עלות לשידור היכרות כאן